ptlinda

Grønn vitamin bombe

Skrevet 31.01.2016 klokken 19:35 | Kategori: Kosthold | Kommentarer: 1


Processed with VSCOcam with f2 preset

Hva er vel bedre enn en grønn smoothie når man vil få i seg masse gode næringsstoffer?? På lørdag var jeg utrolig nok kjempe sugen på nettopp dette. Dette er faktisk min første helt grønne smoothie uten bær! Grønnsaker fungerer jo også veldig bra i smoothie.

Lindas grønne smoothie: 2 ss cottage cheese, 1 beger yoplait vanilje, litt kokosmelk, spinatblader, grønnkål, agurk og en halv banan

Processed with VSCOcam with f2 preset
I dag har jeg vært på jobb og hatt en dårlig treningsøkt. Heldigvis er det ikke så mange av de, men alltid kjedelig når det skjer. Satser på at det blir en bedre økt i morgen!! :)


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

1 kommentar

Gøy trening for to

Skrevet 27.01.2016 klokken 13:35 | Kategori: Trening | Kommentarer: 1


På søndag hadde samboeren og meg en aktiv dag sammen hvor vi bokset og spilte badminton. Fin kombo det si. Men det var utrolig gøy! Jeg trener omtrent alltid alene, og nesten alltid styrketrening. Variasjon er ikke noe jeg er kjempe god på, men jeg prøver mitt beste når jeg føler for det. Det viktigste er jo at man trives. Det å trene sammen med noen, og trene selv om man ikke føler man trener er veldig gøy. Vi satt på høy musikk og to timer var gått før jeg rakk å se på klokka!

Boksing er noe jeg drar inn i timene til kundene mine i blant. Jeg glemmer faktisk hvor vanvittig tungt det er! Det er beintøff trening, men samtidig moro. Men åja, badminton ble jeg rimelig svett av også altså! Jeg lever meg jo greit inn i det så hehe! Det er gøy å kunne bruke kroppen til litt mer enn kun styrketreningen, selv om jeg selvfølgelig elsker å trene styrke. Men for å opprettholde motivasjonen og treningsgleden trengs variasjon. Håper det motiverte deg til å prøve noe helt nytt eller finne frem en gammel treningsform som har blitt glemt bort! :)



. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

1 kommentar

Proteinrik frokost som er midt i blinken etter trening

Skrevet 25.01.2016 klokken 21:07 | Kategori: Kosthold | Kommentarer: 7


Det beste jeg vet med helg eller en fridag er å kunne gå på trening for så å komme hjem til en DIGG frokost. Dette er mitt svar på skikkelig digg! Proteinshake, speltlomper, egg, agurk, kaviar.. Mmm <3 

Nå er helgen over da, så dette ble ikke frokosten i dag. Som oftest ender jeg opp med en proteinshake og knekkebrød med makrell i tomat. Det er jo godt det også! Dagene mine går i et bankans kjør nå med litt skole og masse jobb. Men det er jo akkurat det jeg vil. Ingenting er bedre enn å kunne være med på å gi mange en god start på det nye året. I dag startet jeg allerede halv seks om morgenen så da klokken ble litt over fire før jeg kom meg av gårde var jeg mildt sagt klar for sofaen. Jeg har kun reist meg for å hente mat.. og mer mat. Nå må jeg faktisk psyke meg opp til å få pakket sekken klar til i morgen. Håper alle har hatt en fin mandag <3

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

7 kommentarer

Hva har en PT som nyttårsforsett?

Skrevet 11.01.2016 klokken 19:01 | Kategori: Kosthold | Kommentarer: 0


Nå er det lenge siden jeg har vært her inne i bloggen som dere sikkert har sett. Jeg har den siste tiden lagt all fokus på skole og jobb hvor jeg satt meg klare mål. Og det har gitt resultater! Dessuten er det ingen vits i å skrive noe når det går i det samme hver eneste dag.

Nå er det nytt år og nye muligheter. Det er selvsagt nå mange er i gang med en sunnere livsstil, slik er det hvert år. Det jeg vil er å motivere så godt jeg kan for at flere kan henge på litt lenger enn til slutten av februar. Jeg skal derfor prøve å få oppdatert nå og da med gode og enkle oppskrifter som er sunne og noen enkle treningstips.
Processed with MOLDIVJeg som forsåvidt er veldig aktiv trenger ikke ha noen målsetning om akkurat det med å komme i gang. Så hva har en personlig trener som nyttårsforsett??

Jeg har som mål å spise mer vegetar. Ikke noe mer hokuspokus enn det. Miljøet er noe alle bør bidra med på en eller annen måte. Dette får være mitt lille bidrag. I tillegg har kroppen godt av det. Så det er vinn vinn dere, og det trenger ikke være så vanskelig og kjedelig som jeg føler mange bare har bestemt seg for at det er.

Jeg har allerede hatt tre vegetar middager i 2016, og flere skal det bli. Falafler har blitt en storfavoritt. Noe så enkelt å lage da!

Miks med stavmikser: 1 boks kikerter, 2 ss kikertmel eller grovt mel, løk, krydder. Stek med kokosolje i panna. Jeg hadde falaflene i pitabrød med salat og lett majones.

Restene har jeg i kjøleskapet og har som lunsj eller middag dagen etter. Hvor greit er det ikke å ha det klart??

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

0 kommentarer

hits