ptlinda

Herlig, søt og enkel juiceoppskrift

Skrevet 24.01.2015 klokken 10:25 | Kategori: Kosthold | Kommentarer: 2


I dag er den etterlengtede lørdagen hvor jeg har helt fri! Det trengtes virkelig. I dag sov så lenge jeg kunne. Med byggelyder som bråker i hele blokka var det ikke så lett å sove lenger enn til ni. Men men, uthvilt er jeg. Nå har jeg nettopp fått i meg en frokost og tenker meg snart en tur på Spicheren. Jeg kjøpte meg juicemaskin litt før jul. Og nå fikk jeg endelig testet den. Juicing har jo vært i vindene en stund nå og jeg har hatt lyst til å teste det lenge. Man kan jo variere til det uendelige og allerede på første forsøk gikk det jo helt strålende! Denne ble helt fantastisk god!!

Oppskrift:

1 appelsin

1 eple

2 skiver ananas

På bildet har jeg ca halvparten av juicen jeg fikk med oppskriften

I går ble det litt ufrivillig en overkroppsøkt pga kranglete knær. Jeg klarte å overdrive litt på kondisjonsbiten, det er virkelig vanskelig å holde tilbake av og til altså!! Men i dag går det mye bedre. Når jeg føler noe ikke er riktig i kroppen har jeg blitt mye bedre på å faktisk lytte til kroppen, og det er jeg veldig glad for. I dag kan jeg kjøre på med en god økt på rumpe og bein fordi jeg faktisk klarte å holde meg i ro i går. For en opptur det skal bli! Med fare for å høre negativ ut så må jeg ærlig innrømme at jeg virkelig ikke liker overkroppsøkter. Noe så kjedelig!! Overkroppen stivner så lett og det er tungt på en helt annen måte. Jeg føler liksom ikke jeg har trent fordi du kommer ikke i nærheten så mye opp i puls som når man trener bein. 


L

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

2 kommentarer

Ab workout

Skrevet 14.01.2015 klokken 14:34 | Kategori: Trening | Kommentarer: 9


I dag avsluttet jeg økten min med litt magetrening. Ettersom økten jeg hadde i dag besto av en del supersett ble jeg ganske tidlig ferdig. Jeg trener egentlig ganske sjeldent mage, men når tiden strekker til prøver jeg å presse inn noen øvelser. Jeg trener litt kjernemuskulatur, men det kunne kanskje vært mer. Mange sier jo at man får nok kjerne i diverse øvelser som knebøy, markløft, militærpress, osv. Og det vil jeg si meg ganske enig i. Men jeg anbefaler alltid noen øvelser med ustabilitet utenom. Så i dag falt valget på catslides. Har du ikke det kan du fint bruke et håndkle hjemme f eks. Jeg sklir ut med annenhver arm, i tillegg brukte jeg dem på beina og det røsker godt i magemusklene! Video av variantene jeg kjørte skal bli lagt ut på Instagram. Brukeren min heter lindaborgan.


Ikke minst så er push ups kjempe god mage trening! Jeg valgte å kjøre push ups med kettlebells i dag, hvor man da kommer litt dypere, og det blir tyngre.

Jeg var flink en god periode i fjor hvor jeg ukentlig kjørte ab challenge med gode mageøvelser som varierte uke til uke. Dette gjorde at jeg fikk gjort litt magetrening nesten hver dag. Det var egentlig genialt, og må vel få starta opp igjen med det snart!! Håper flere joiner ;)

L

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

9 kommentarer

hits