ptlinda

Nødvendig på periodisert faste: En god BCAA

Skrevet 10.08.2015 klokken 15:49 | Kategori: Kosthold | Kommentarer: 0


Heihei! Da var det mandag og nå er mange tilbake til hverdagen merker jeg. Treningssenteret er fullt med treningsklare mennesker! Det er litt mer moro å være på jobb da. I dag startet arbeidsdagen halv seks og med tanke på at jeg tester periodisert faste var det en utfordring. Det ble mye Pepsi max og kaffe og da klokken ble 11 måtte jeg nesten spise ettersom jeg skulle trene kl 13. Jeg pleier å legge første måltid i tolv tiden, så en time forskjell er jo ingen krise. Dette er min tredje dag og utrolig nok trives jeg veldig bra til nå. Jeg spiser meg god og mett og velger så et tidspunkt for neste måltid. Det som er digg med det er at jeg faktisk tenker mindre på mat enn tidligere. Jeg småspiser veldig lite og det har jeg nok godt av.

Jeg tenkte jeg skulle forklare hva jeg gjør når jeg trener lenge før klokken 12, da mitt første måltid skal inntas. F eks i går så trente jeg til halv ti. Jeg skulle altså ikke spise på litt over to timer. Jeg drakk derfor BCAA rett etter treninga. Det er viktig at musklene får noe raskt etter trening! Denne er med Cola smak og smakte faktisk veldig godt, i tillegg til at jeg da fint kunne gå litt lenger uten mat. Men når jeg da først spiser så spiser jeg mye ettersom jeg da prøver å legge neste måltid et par timer senere, uten å skulle småspise i mellom. Så da koser jeg meg med masse karbohydrater og proteiner! :D


Jeg gleder meg til fortsettelsen. Det er gøy å eksperimentere litt. Jeg reiser til syden på lørdag og jeg tror faktisk jeg vil fortsette om det er praktisk. Hvis jeg føler det blir stress på noen måte gjør jeg det selvsagt ikke. Ferie er ferie!

L

Skriv en kommentar


hits