ptlinda

Hjemmeøkt med kettlebells

Skrevet 23.06.2015 klokken 18:07 | Kategori: Trening | Kommentarer: 4


Jeg vet ikke med dere, men når sommeren og varmen kommer elsker jeg å holde meg litt unna treningssenteret. Til tross for at jeg jobber der hehe. Kanskje enda større grunn for å få litt timeout. Jeg er på treningssenteret året rundt, både med jobb og egentrening så det å ha sommeren til å trene alternativt er viktig.

Her kommer et par bilder fra helgen. Jeg har jo fått kjøpt meg et par kettlebells. Ikke noe ordentlige greier, men det var det eneste de hadde inne for øyeblikket. Det funker når de kun brukes i blant. De er geniale å ha med i sirkeløkter når man vil ha det kjapt og effektivt uten å måtte gå til treningsstudio. Det er jo ufattelig mye man kan gjøre med disse kulene! Kettleswing er en stor favoritt hos meg, fordi den tar godt på rumpe, i tillegg til at du får pulsen opp. Den kan også varieres med å ta kulen helt opp over hode slik jeg gjør på det øverste bilde. Da får du med skuldre i samme slengen.

Strake markløft funker også i sirkel eller i et supersett med en annen øvelse. Jeg kjører på med mange reps, ettersom belastningen blir noe helt annet enn det jeg bruker når jeg trener styrke på treningsstudio. Goblet squat, utfall og skulderpress/pushpress er andre øvelser jeg nesten alltid kjører med kettlebells. Herlig måte å få trent kondisjon, samtidig som at man bevarer muskelmassen og til og med øker den utholdende styrken. Når jeg kjører sirkeltrening så bruker jeg både øvelser med egen kroppsvekt, i tillegg til utstyr som kettlebells og strikk. Jeg har også en TRX som brukes i blant. Jeg anbefaler virkelig å gå for noe av dette om du vurderer å investere i litt utstyr..:)


L

Kaja

23.06.2015 kl.18:14

kleint, herregud. Det er for mange slike blogger nå og du er bare superklein etter oppmerksomhet tvers gjennom! Hahah jeg blir så flau.
Linda Borgan

23.06.2015 kl.18:29

Kaja: Kjære deg. Jeg jobber som personlig trener, noe jeg har gjort i mange år. Dette er faktisk en fin måte å promotere seg selv på, i tillegg til at jeg ikke vil annet enn å spre litt treningsglede og motivasjon. Det var jo synd ikke du så det på den måten.
Gunnhild Resell Rød

23.06.2015 kl.19:52

Har selv massevis av kuler med ulik tyngde, noen matter, rockering på 1kg, TRX balansebrett, sånn hjul for magetrening osv! Utrolig greit å ha, men blir tragisk lite brukt dessverre! Men her nede er det jo høst året rundt med regn, vind og kanskje 2-3 dager med sol i måneden så.

Eneste "problemet" med kettlebell er at man helst bør ha mange ulike kuletyngder, da man ikke har kjangs til å presse ei like tung kule som man klarer å ta markløft eller DHS med, for eksempel! (: Anbefaler uansett long cycle for å trene absolutt hele kroppen i en øvelse! Kjør 5-10min i slengen, og det er egentlig alt man trenger på en dag :D
Linda Borgan

23.06.2015 kl.21:41

Gunnhild Resell Rød: Kommer nok ikke til å bruke det så himla mye selv, men det er greit når man bare vil være hjemme f eks, eller trene kjapt i blant.

For meg handler egentlig disse sirkeltreningene kun om å holde høy puls, altså mest kondisjon så vekten er ikke så altfor viktig. Tyngre vekter løfter jeg på treningssenteret uansett :)
Skriv en kommentar


hits