ptlinda

Siste økt i 2014 - Deler hjemmetreningsøkt

Skrevet 31.12.2014 klokken 12:23 | Kategori: Trening | Kommentarer: 0


Det ble visst en liten update i dag også. I dag var Spicheren stengt, derfor brukte jeg fantasien. Jeg pleier jo som regel jogge en tur når jeg ikke trener på senteret. Men det har vært svært glatt de siste dagene og jeg føler meg til og med litt utrygg med brodder, jaa pingla på isen kan man trygt si.

Så i dag tok jeg meg en økt på stuegulvet, noe som er ekstremt lenge siden. Siden mange ikke kommer seg på treningssenteret i dag eller i morgen tenkte jeg å dele økten min slik at dere kan prøve om dere vil bevege dere litt ekstra og få pulsen opp.



Jeg satt alle øvelsene opp i supersett, slik at du jobber med to og to øvelser av gangen.

1. Knebøy med glutebridge (med strikk rundt knær på begge øvelser om du har)

2. Push ups med roing med strikk, evt kan du ro i slynge om du skulle ha det tilgjengelig. Men strikk er enkelt å bruke og enkelt å ha liggende. Jeg surret strikken rundt polen og kjørte enarms roing.

3. Utfall med håndkle (bruk håndkle på bakerste bein og skli bakover og opp) med walking plank

4. Jumping jacks og sit ups

5. Handstand pushups med planke variant, jeg sto med strake armer å sparket kneet skrått innover mot magen

6. Pike planke med håndkle på beina med beinhev

7. Knebøy hopp med sumowalk med strikk

8. Step ups med dips med beina på puff

Avslutning: 50 jumping jacks eller 50 burpees om du vil være litt vill og gal hehe!!

Alle øvelsene ble kjørt med 15 reps og 3 runder på hver. Så jeg gjør meg helt ferdig med punkt 1 før jeg går videre til neste.

Etbeinsøvelsene kjørte jeg 15 av på hvert bein. Handstand pushups er ikke noe alle kan. Jeg måtte jukse og ikke gå så dypt, og det ble heller 7-8 reps enn 15 akkurat her. Men vil du bytte den ut går det fint. Hva med å ta push ups med beina på en liten høyde? Er det andre øvelser som er uklare er det forresten bare å spør.

Etter sirkeløkten øvde jeg litt på polen min. Jeg var veldig mye flinkere til å ta meg tid til dette for en god stund tilbake. Men det er alltid gøy når jeg først setter i gang. Jeg hadde på meg pulsklokka og ble faktisk ganske overraske over pulsen. Den var faktisk ganske høy! Når det kommer til sirkeltreningen så var definitivt step ups øvelsen som gjorde at jeg kom høyest opp i puls!

Lykke til!!

L



Skriv en kommentar


hits