ptlinda

100 reps hip thrust

Skrevet 02.10.2014 klokken 10:58 | Kategori: Trening | Kommentarer: 3


Good morning!

I dag ble min morgentime avlyst og jeg fikk sove 1 time ekstra! Det er aldri helt feil klokka seks om morgenen. Jeg kom meg uansett tidlig av gårde til trening og fullførte min siste økt på programmet. Jippi!! Eller ikke! Nei jeg vet faktisk ikke. Jeg elsket programmet! Jeg fikk fremgang! Så jeg skal nok hive meg på et nytt lignende snart igjen. Jeg får bruke tiden i helgen til å fundere litt.

I dag sto hele 100 reps med hip thrust på planen og jeg syntes allerede synd på rumpa mi. Jeg kjørte 25x4 reps. Den kommer til å være helt ødelagt stakkars:P

Nå er vanilje havregrøten inntatt som vanlig og jeg er klar for å sette i gang med et par timers lesing før jeg går hjem. Jeg føler virkelig dagene går i ett, jeg leser til eksamen, jeg jobber med bachelor og jeg har kunder som må trenes. Det er virkelig ikke nok timer i døgnet! Derfor blir bloggingen kraftig nedprioritert. Men fremdeles er jeg noe aktiv på Instagram: lindaborgan.


I går koste Leon og jeg oss hos mamma og pappa med laksemiddag. Jeg blir aldri lei, og i dag blir min fjerde fiske middag denne uka! Er det flere som vil prøve seg på litt ekstra fisk neste uke??

Ha en fin torsdag dere! Det er snart helg!

L

Lisa

02.10.2014 kl.15:13

Kjedelig at du slutter å blogge så mye - men håper det kommer noen innlegg til inspo innimellom allikevel :) Morsomt å lese bloggen din syns jeg!

Lurer på hva slags program du har kjørt i det siste? Jeg sliter litt med å bestemme meg for hva jeg skal gjøre om dagen. Har en periode kjørt 4 styrkeøkter med ulike øvelser hver økt, det var gøy men også litt slitsomt med så mange økter! Tenkte gå ned til 3 nå med fokus på bein&rumpe dag 1, bryst&rygg dag 2 og triceps&biceps&skuldre dag 3 + slynge/annen styrke dag 4.

Men blir så usikker hvor ofte jeg bør kjøre hver muskel f.eks? Da blir jo f.eks bein&rumpe kjørt bare én gang i uka.. Men det er kanskje nok for fremgang?

Håper du har lyst å dele litt av programmet ditt til inspirasjon :)
Linda Borgan

02.10.2014 kl.21:44

Lisa: Jeg prøver så godt det lar seg gjøre å oppdatere en gang om dagen :) Men det er hyggelig å høre at du får motivasjon av det!:)

Jeg har kjørt helkroppsprogram tre ganger i uken for første gang på veldig lenge. Tidligere har jeg alltid splittet kroppsdelene. Men jeg har vært overraskende fornøyd med dette siden da fikk jeg mye lettere til egne løpe økter i tillegg :) Men rumpe har vært i spesielt i fokus i hele perioden.

Du bør ihvertfall få kjørt igjennom muskelgruppene to ganger i løpet av uken. Hvis du vil ha bein og rumpe i fokus kan du legge litt ekstra vekt på dem i en periode. Det er lurt å ha noe i fokus i perioder forså å bytte etter noen uker. F eks skuldre og rumpe en periode, rygg og lår en annen periode bare for å nevne noe. Men alt skal uansett trenes hvis du skjønner.

Jeg kan sikkert få delt litt nøyere etterhvert når jeg lager det neste!:)
Lisa

03.10.2014 kl.15:10

Tusen takk for svar! Tenker at jeg uansett kanskje prøver det jeg har satt opp nå, får jo kjørt igjennom hele kroppen på den siste dagen med slynge eller sirkeltrening :) Men helkroppsøkter høres veldig fornuftig ut! Problemet er bare at jeg syns det er så vanskelig å velge hvilke øvelser man BØR ha for de ulike delene, og samtidig ikke ha for mange øvelser..

Hadde vært kjempe spennende å lese mer om dine program og økter i alle fall om du vil dele det når du er i gang med noe nytt :)
Skriv en kommentar


hits