ptlinda

HAR DU BLITT LURT AV LIFEHELSE???

Skrevet 05.08.2014 klokken 16:23 | Kategori: Hverdag | Kommentarer: 7


Hei dere flotte lesere!

Jeg har lyst til å få ut noe som jeg har på hjertet. Det er litt negativt, men dette er det stedet jeg har hvor jeg kan nå ut til folk.

I dag har jeg blitt veldig sint!!! Jeg har et eget foretak og derfor får jeg en del telefonselgere som ringer meg. Så om du har eget foretak bør du virkelig lese videre!!! Og hvis ikke du har det så setter jeg stor pris på om du tar deg tiden, for det er sikkert flere der ute som holder på med det samme!

 



LifeHelse er en bedrift som også går under flere andre navn etter hva jeg har hørt. De ringer fra Trondheim. De prøver å få deg til å takke ja til en prøve pakke på en helt ny helsedrikk som er helt kostnadsfri. SIER DE. Første gang de ringte meg sa jeg nei, men de ga seg ikke. Så jeg spør mannen: Så det koster absolutt ingenting? Han svarer nei. Jeg spør: Og det er ikke noe lureri og jeg binder meg ikke til noe? Han sier fortsatt nei. Så dumme meg sier javel send meg den smoothie greia da. Jeg får da altså regning på regning fra disse folkene. Jeg var i store diskusjoner med en dame som var tydeligvis en leder der og hun nektet for det som var blitt sagt i telefonsamtalen jeg hadde hatt med dem første gang. Jeg sa hun måtte spille av opptaket av telefonsamtalen for meg for det var jo faktisk bevis!! Men neida, hun spiller av kun avslutningen på samtalen!! Om igjen og om igjen. Vi skriker til hverandre, jeg mister helt tålmodigheten min og var så sint at tårene presset på. Jeg har nesten aldri vært så sint som da. Jeg sendte klage til forbrukerrådet. Men siden jeg var eget foretak var det en lang prosess. Jeg lot det gå, jeg betalte regningene som var til sammen på ca 1500 kr.. Jeg ba dem slette meg fra lista dems slik at jeg slapp å bli ringt opp.

Tiden har gått og jeg har blitt ringt opp gjentatte ganger. Jeg har skjelt dem ut hver gang. Senest i dag ringte dem på nytt. Så i dag tenkte jeg å prøve en ny vri. Jeg spurte og gravde. Samtalen gikk omtrentlig slik:

Først tilbydde han meg gratis prøve pakke på helt ny helsedrikk på markedet(Ny MY ASS, de ringte om samme for langt godt over 1,5 år siden...)

Han sier det er helt kostnadsfritt men han vil gjerne ha en tilbakemelding innen 14 dager.

Jeg spør: Okei, så det er helt gratis?? Og ingen binding?

Det stemmer sier han.

Jeg spør: så hva skjer hvis jeg ikke gir beskjed innen 14 dager? (Dette var det jeg bommet på da jeg ble lurt av dem og måtte betale dyre summer)

Han: nei da tenker jeg du er så fornøyd at du vil fortsette. Men selvfølgelig så lager vi da en avtale videre etter dette hvis du er fornøyd og du vil.

Jeg fikk da bekreftet på ny at de bevisst lyver og lurer folk! Om du ikke selv faktisk gir dem beskjed på at du ikke ønsker mer smoothie så må du ta kontakt og avslutte alt, hvis ikke fortsetter de å sende både smoothie og giro til deg, absolutt ikke slik de forklarer det over telefonen! Du tror du får en prøve pakke, hvor mange tror du faktisk gir en beskjed om å stoppe når man faktisk ikke vet at man må det???

Jeg sa derfor selvfølgelig min mening om hva de holder på med og at han burde skamme seg og skaffe seg ny jobb. Det var slutten på samtalen.

Jeg har i dag igjen sendt en mail til forbrukerrådet.

Men jeg kan ikke skjønne hvordan dette er mulig! Jeg skjønner ikke hvordan dette kan være lov? Og hvordan de enda kan holde på med dette???? Jeg vil at alle får høre om dette! De fortjener ikke å tjene 1 kr mer!

VÆR SÅ SNILL OG DEL VIDERE. JEG NEKTER AT DE SKAL HOVE INN PENGER VED Å LURE VÅR BEFOLKNING!

Kine

04.12.2015 kl.12:49

Life Helse er en useriøs bedrift og med en elendig kundeservice. Bestemoren min mottok prøvepakke (hun mener selv at hun aldri har snakket med Life Helse).

Dette endte senere tid med en ny ekse på flere hundre kroner, noe hun fremdeles ikke forstod noe av.

Jeg sendte mail til Life Helse for å klage og for å få tak i lydopptaket av samtalen. Dette fikk jeg ikke og de hadde ingen muntlig eller skriftlig bekreftelse å gi meg.

Jeg bestemte meg da for å ringe de, da jeg ikke fikk svar på videre mail. Hun jeg kom i kontakt i var frekk, skrek i telefonen og var rett og slett usaklig.

Snakk om å lure folk på den måten, vi har fått sagt opp abonnementet men må fortsatt betale fakturaene.

Vi kunne sende varene i retur, men måtte da betale returgebyr (de oppga aldri hvor mange % av produktets verdi som måtte betales).

Håper ingen bestemmer seg for å gå for Life Helse!
Linda Borgan

11.01.2016 kl.18:40

Kine: Uff kjenner jeg blir skikkelig irritert av å lese dette. Akkurat som med meg. Jeg kan faktisk ikke fatte at de får lov til å holde på sånn :/ De ringte meg forresten rett før jul, selv om jeg har kjeftet dem ut og sagt ti ganger at de aldri må ringe meg igjen.
Takk for at du deler. Håper virkelig de ikke klarer lure flere snart og at det blir slutt på hele greia!!
Torleif Sørgjerd

16.11.2016 kl.23:17

Hei😉

Har kommet opp i samme suppa som deg, men jeg har tatt opp kampen med dette firmaet, og møtt opp på foretningsadr.i Trondheim. Det sitter ei frøken der som ikke har et snev av evner til å oppføre seg sivilisert. Hun begynte faktisk å mobbe meg for at jeg var tunghørt og ikke pleide å ''overholde '' avtaler(😉)

Jeg nekter å betale noe som helst, og håper at saken går til rettslig avklaring. Jeg har sendt varen i retur, men desverre uten sporing, og hun påstår at hun ikke her fått noe i retur, og derfor truer med inkasso(håper hun gjør det)

Kommer ikke til å gi meg på dette, men det er greit å høre at det er flere som har opplevd det samme som meg.

Hilsen

Torleif
Torleif Sørgjerd

16.11.2016 kl.23:23

Hei.😉

Ikke betal noe til dette firmaet, men krev heller tilbakebetaling. Jeg kommer til å forfølge dette firmaet, for dette er svindel på høyt nivå.

Vi er faktisk ganske godt beskyttet av loven når det gjelder telefonsalg.

Hilsen

Torleif
Linda Borgan

09.03.2017 kl.17:37

Torleif Sørgjerd: Hei! Dette så jeg veldig sent, men velger å svare allikevel (mammapermisjon :) )
Så utrolig tøft at du tar opp kampen! Jeg angrer på at jeg betalte, men jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre og ville som sikkert mange andre bare få det ut av verden. Jeg håper de snart blir skikkelig avslørt en gang for alle!
Ann-Rita Rørvoll

04.05.2017 kl.20:26

Er så lei av dette firmaet. Tok imot vareprøve, betalte porto på vareprøve, avbestillte innen 14 daga. Men nei,de hadde allerede sendt en forsyning til meg for jeg skulle ha avbestillt 14 DAGER fra varen var sendt fra DEM! 😱 Jeg henta ikke varene på posthuset! De sender purring, men jeg ringer, og der sitt ho kjeftesmella. Ok vi blir enige om at jeg betaler frakta. Ja jeg betaler 110,- som den kosta.🙀

Etter det har jeg hatt ytterligere purringer fra dem. Fikk en dame fra min bank(Dnb) til å kontakte dem for og fortelle at jeg har betalt returfrakta,hun kunne bekrefte det!

Men trur dere det nytta, Nei!

Har nå mottatt 4 purringer fra dem. Vurderer å gå til politiet og anmelde dem for trakasering!

Så pass opp for dette firmaet!

Trur at de oppsøker bevisst firmaer!

Ann -Rita Rørvoll
Linda Borgan

17.06.2017 kl.20:21

Ann: Så utrolig bra du også forteller hva som har skjedd med deg! Det gir jo ingen mening det de holder på med og det er bare helt ufattelig at de kommer unna med det. Absolutt ingen burde betale disse useriøse menneskene! Jeg angrer på at jeg betalte purringene mine huff.

Ja det samme tror jeg. Igjen, takk som deler! Det må bli satt fokus på!
Skriv en kommentar


hits